Kreatív ajándékötletek babának - mamának

11:36

Biztosan azért mert közeledek a harminchoz az én ismeretségi körömben bombaként robbant a babaláz és -természetesen- tudjátok, hogy nekem is van egy 4 hónapos kisfiam. Sok ismerősöm akinek még nincs gyereke biztosan küszködik ilyen helyzetben, hogy milyen ajándékkal lepje meg az újszülöttet és az újdonsült anyukát ha látogatni megy, ilyenkor kerül elő a megszokott rugdalózó+rágóka szett amit a legközelebbi Tesco-ban leakaszthatunk. Persze ezek is hasznos dolgok, de gyakorló anyukaként most összeállítottam egy kreatív listát aminek minden kismama örülne. :)

Igazság szerint Szandra legutóbbi babás bejegyzése ihlette ezt a posztot amelyben ő haszontalanan babaholmikról írt. Én a magam részéről nem értek mindennel egyet, de ez tényleg annyira szubjektív dolog, hogy kinek mire van igénye és milyen mély a pénztárcája. Én ahhoz a csoporthoz tartozok aki mindent megvesz a gyereknek, hátha egyszer használni fogja... :) ( Nem mintha olyan vastag lenne a bukszám, erről szó sincs :P ) A listámban megtalálható termékek nagy része is a haszontalan kategóriába tartozik, de higgyétek el sokkal könnyebb ezekkel a babázás és nagyon örülök, hogy megvettem őket és akár ajándékba is kiváló alternatívák.

Gifts for Babies


1. Rezgős pihenőszék

Mamas&Papas
Ár: 13.999 Ft - 54.400 Ft (link)

Komolyan mondom ez kötelező mindenkinek! Én nem gondoltam volna, hogy a kisfiam ennyire szeretni fogja. Picike a lakásunk, ezért gondolkodtam többféle alternatívában, hogy hova fogom őt pakolgatni amikor elunja magát egy helyen, így adtam egy esélyt ennek a tényleg első látásra felesleges pihenőszéknek. Gyakorlatilag már újszülött kortól használható (mi már aznap beletettük amikor hazahoztuk a kórházból) mert ebben nem ül, hanem fekvő helyzetben van és a háttámlája nem merev, hanem textilből készült ezért fel tudja venni a gerinc görbületét. Amíg picike volt napközben sokszor csak ebben volt hajlandó aludni, nagyon elvezte a rezgő funkciót is. Nagyjából a negyedik hónapig tudtuk napi szinten használni mert mostanában nagyobb a mozgásigénye és nem szeret bekötve lenni. Néha bepróbálkozok még vele, de 5 perc után kifeszíti magát belőle. Viszont az első 4 hónapban sokszor életmentő volt!

2. Játszószőnyeg

Mamas&Papas
Ár: 13.995 Ft - 48.999 Ft (link)

Ezt sok kisgyermekes szülő megveszi, hiszen nagyon hasznos a babák számára ezért érdemes kicsit puhatolózni a család háza táján vásárlás előtt... Nálunk ez is az életmentő kategóriába tartozik, a színes lógó állatkák remekül lekötik a kisbaba figyelmét, ráadásul ez a legkönnyebb módja a tárgyak felfedezésének, megfogásának. Kifejezett helyigénye sincs ugyanis akár egy franciaágyra is leteríthető, termesztésen csak szülői felügyeltet mellett.

3. Kamerás babafigyelő

Motorola  MBP40
Ár: 42.999 Ft (link)

Egyéb kamerás babafigyelők az eMAG.hu-n.
Ár: 24.730 Ft - 77.310 Ft (link)

Ez tényleg nagyon luxusnak tűnik, de annyira megszerettem, hogy enélkül már nem is tudnék meglenni. A bébiőr funkcióját nem is igazán használjuk mert a kicsi lakásunkban mindig hallom ha nyöszörög a baba, viszont azt nagyon szeretem, hogy a képernyőn állandóan látom, hogy éppen mit csinál. Éjjel is nagyon hasznos mert nem feltétlenül kell kikelnem hozzá hogyha ébredezik csak bekapcsolom a monitort és látom, hogyha forgolódik vagy nyitogatja a szemét. Egyébként nem vettük olyan drágán, mert akcióban volt a légzésfigyelővel, így szinte féláron volt.

4. Újszülött fotózás

A legismertebb babafotós: Hajni Nagy Photography (egyetlenem.hu)

Én nagyon örültem volna, hogyha valaki meglepett volna egy babafotózással a szülés után mert előtte én nem igazán foglalkoztam ezzel a témával, utána pedig nem volt rá időm. 1 hónapos volt a babám amikor felmerült bennem a fotózás lehetősége és még 2 hónapot húzódott a fotósunk várólistája miatt, ezért 3 hónapos volt amikor először eljutottunk fényképészhez. Viszont fontos tudni, hogy újszülött fotózást csak az első két hétben lehet csináltatni mert addig lehet cuki alvó beállításokba helyezni a kisbabát. A felkapottabb fotósokhoz akár fél évvel hamarabb be kell jelentkezni, általában az 5-6. terhességi hónap környékén már nem árt lefixálni az időpontot. Koraszülés esetében nem tudom mi a protokoll, gondolom valamennyire rugalmasak azért a fotósok ilyen helyzetben...

5. Szilikon rágcsalánc anyukáknak

Fl'Art- Szilikonékszerek (link)
Benci Rágcsaláncok (link)
Bab-szi Rágcsaláncok (link)
Noncsi Rágcsaláncok (link)

Ez az egyik legolcsóbb és legszemélyesebb ajándékötlet a listámon. A Facebookon van több anyuka is akik megrendelésre készítenek ilyen mutatós orvosi szilikonból készült rágcsaláncokat amelyeknek kb. 1500-3500 forint között mozog az áruk. Én is egy nagyon kedves anyukát kértem fel erre aki lehetőséget adott, hogy kiválasszam a gyöngyök színét, formáját és elhelyezését is. Nekem van egy zöld karikás kendőm és ahhoz választottam ki láncom színét. (A kendőről majd a 11. pontban írok.)

6. Gro Egg éjjelifény

Brendon
Ár: 8.990 Ft (link)

IKEA: SPÖKA LED-es éjszakai világítás
Ár: 4.490 Ft (link)

Ezt az éjjelifényt már a terhességem alatt is egyfolytában kerülgettem a bababoltban, de nagyon drágának találtam ahhoz képest, hogy csak egy lámpa. Volt már itthon két színváltós IKEA éjjelifényem, de végül csak nem bírtam magammal és megvettem ezt is. Rábeszéltem magam, hogy legalább ebben van hőmérő is, úgyhogy kell és kész... :D
Remek döntés volt a megvétele hiszen nemcsak a lámpa funkcióját szeretem, hanem a hőmérő is rendkívül hasznos. Ugyanis mi a hálószobában fürdetjük a babát és így mindig tudjuk hogyha ideális a hőmérséklet. Plusz az éjszaka közepén is villanykapcsolás nélkül látom a szoba hőmérsékletét. Szerintem ha egy nap ezerszer nem nézek rá akkor egyszer sem.... :) Ennek hasonló verziója a fent említett IKEA éjjelifény, bár ez nem mutatja a hőfokot. Nekem ezek is megvannak mindkét színvariációban. Éljenek a színváltós dolgok! :)

7. Pelenkaszemetes

Mamas&Papas
Ára: 4.790 Ft + 9.490 Ft (6 db-os utántöltő zsák) (link)

Mi mosható pelenkát használunk a kisfiammal, úgyhogy ilyen úri huncutságokra már nincs szükségük, de az első pár hónapban én is eldobható pelust adtam a kisfiamra és akkor még nagyon jó használt vettem. Persze akinek nincs pelenkaszemetese az csak legyint, hogy felesleges porfogó és akinek van az örül, hogy megvette.  Mi a második emeleten lakunk, úgyhogy feltétlenül akartunk egy ilyen kukát mert nyilván nem szaladgáltunk le a pelusokkal állandóan, a szagokat érlelni pedig nem akartuk a lakásban. Egyetlen hátránya, hogy elég drága bele a zsák, de egy kazetta nekünk kb. 2 hétig volt elég még az eldobható pelenkás időszakban. Egyébként hagyományos szemeteszsákot is bele lehet tenni, de azzal kevesebb pelus fér bele és nem légmentes az adagolás, tehát nem zár teljesen szagmentesen.

8. Sophie a zsiráf

Mamas&Papas
Ár: kisebb méret - 2.990 Ft (link)
      nagyobb méret - 4.590 Ft (link) 

Sophie a zsiráf talán az egyik legismertebb és legexkluzívabb rágóka. Ajándéknak sem utolsó mivel már eleve nagyon szép díszdobozos csomagolásban árulják. Nemcsak a sok hollywoodi híresség gyermeke által kedvelt rágókáról beszélünk, hanem valóban egy kiváló minőségű puha kaucsukból készült termékről. Többféle méretben és verzióban kapható, nekünk egy kisebb babáknak ideális megmarkolható változatunk van, de hogyha nagyobb tárgyakat is könnyen megfog majd a kisfiam megveszem neki képen látható zsiráfot is.

9. Pohártartó babakocsira

Stokke pohártartó
Ár: 5.900 Ft (link)

Univerzális pohártartó esernyőkocsihoz
Ár: 5.390 Ft (link)

Oké, ez egy kicsit személyes ihletésű dolog, de én annyira megszerettem a pohártartót miután megvettem, hogy muszáj egy sztorit megosztanom róla... Amikor megvettük a babakocsit már akkor is szemeztem a hozzá kapható pohártartóval, de nem érzetem olyan fontosnak, hogy beruházzunk rá. Néhány hete a KFC-ben jártam a kisfiammal és evés közben neki már mehetnéke támadt. Én gyorsan betömtem a krumplit és mielőtt még mindenki csúnyán nézett volna ránk angolosan távoztunk. Egyik kezemben a kólával, másikban a szendviccsel, harmadikkal toltam a babakocsit, negyedikkel pedig az éppen leeső mózeskosártartó gombocskáját próbáltam felkaparni a földről... Nos, akkor tudtam, hogy nekem pohártartó kell! Azóta is már számtalanszor használtam, ráadásul jön a nyár a frappék és jegeskávék ideje amiket nagyszerűen lehet tárolni benne és később cumisüvegtartónak is használható. Nekem kifejezetten egy Stokke babakocsihoz kompatibilis pohártartóm van, de lehet kapni univerzális verziókat is.

10. 3 Sprouts játéktároló

Kiddiez
Ár: 7.990 Ft - 12.990 Ft (link)

Én tárolómániás vagyok, ez nem is vitás. Én mindent tárolok valahol, valahogyan... Már előre félek, hogy mi lesz amikor játékokban és Legóban fog úszni az egész nappali. Úgyhogy biztosan be fogok szerezni valami nagyon cuki és jó minőségű játéktártolót a későbbiekben. A 3 Sprouts tárolók nagyon tetszenek, rengeteg méret és típus közül válogathatunk. Ennek is biztosan minden anyuka örülne. :)

11. Hordozókendő

Liliputi (de ezen kívül nagyon sok egyéb hazai márka forgalmaz kendőket és hordozóeszközöket)
Ár: 8.990 Ft - 24.990 Ft (link)

Ez egy olyan dolog ami nem feltétlenül mindenkinek egyformán tetszik, de szerintem hogyha valakinél már lapul egy akkor mindenképpen használni fogja. Újszülött babákat nagyon  meg tudja nyugtatni az anyuka közelsége és nyilván nem lehet egy babát sem órákig a karunkban tartani, ilyenkor jöhet szóba a kendő. Az én kisfiam nagyon szereti a babkocsit is, de a kendő kiváló megoldás hogyha tömegközlekedni szeretnénk vagy olyan intézménybe kell eljutnunk ahol nincs akadálymentesítés. Nagyon pici babáknak én mindenképpen a kendőt (rugalmas, karikás vagy szövött) ajánlom, később jöhet szóba a mei tai vagy csatos hordozó. Szerintem egy egyszínű rugalmas kendővel nem lehet mellélőni mert nagyon praktikus és egyszerűen megköthető.

A közelgő gyereknap alkalmából remélem tudtam adni néhány ötletet azoknak akinek aktuális egy pici babás rokon vagy ismerős. :)

Fontosnak tartom megemlíteni, hogy semmilyen reklámot sem szeretnék csinálni egyik terméknek sem, egyszerűen nekem ezek nagyszerűen beváltak és szívesen továbbadom a pozitív tapasztalatimat.

Szép napot! 

Yndre
xxx

You Might Also Like

0 megjegyzés

Like us on Facebook

Flickr Images

Subscribe